السبت، 4 يونيو 2011

اتقدملى عريس

إتقدملى عريس
أسمر وحليوة 

وشكله ظريف
حدد معاده يوم الخميس
وساعتها 

أعلنا طوارئ فالبيت
من كنس ومسح وتنفيض
بابا خد لستت طلبات 

من لبس لزينة وفاكهه وحلويات
وبجملة المصاريف !!!!
ماما خدتنى للكوافير

شعر ومكياج
وكمان باديكير
لا زعقت ولا قالت دا كتير
ماهو كله لعيون الضيف
بصراحة انا كنت فرحانه

مع انى عامله زعلانه
وبقول يااخواتى 

دى جوازة تقليد تعقيد تقييد
مفيهاش تفاهم 

ولا حوارات
وعاملة فيها تقلانه

والحقيقة أنا كسبانه
لبس جديد 

وكمان كوافير
وجاتو وشيكولا 
وشربات
يوم الخميس 

فالميعاد بالظبط 
كنت خلاص  اتوضبت
وصل العريس ومعاه مامته 

وكمان حد من عيلته 
ماسك ورد بسلامته 
وأنا قلبى بيخبط تخبيط
قعدوا فالصالون 

وبابا كان بيهم مجنون
وأكيد فسرة بيقول 

يارب اكون منها ارتحت
وماما أهلا ومراحب

ومامته قاعده بتناكه
بتبص للبيت بقلاطه
سمعت كلام 

وضحك وحوارات 
وماما قال ايه جيالى
علشان تاخدنى ببساطه
شدتنى من أيديه 

وكنت خلاص هيغمى عليا
مكسوفة وفنص هدومى
إيه بس الى جرالى

داأنا عفريته وقروبه من يومى
ومتخدوش منى إلا لماضه
وقعدت جمب مامته

مانا لازم ارضيها خدوا بالكو
وعنيا مسبتش الارض

أهلا حبيبتى مرسى ياطنط
وشوية فتحوا فالحوارات
عروستنا فول اوبشن بالكماليات
وعريسنا يختى إسم الله عليه 

زين الشباب اه أومااال ايه
وأنا لسة وشى فالارض 

ساكته ولا بكلم حد
وصاحبنا شغال نظراته

من تحت لتحت
وشوية سمعت صوت نحنوح

بيقولى من فضلك ممكن ابوح
بصيتله قام قالى إسمك إيــــــــــــه
فضلت ابربش فعيونى

ونسيت الكلام فكرونى
دخلت ماما قوام عالخط 

لحقيتنى وشافتنى إتلخبطت
وأنا طبعا استلمتنى طنط
أسئله أسئلة وأنا لازم ارد
وعينى فالارض
وشوية وقاموا 

خلاص ماشيين
سلم عليا واحنا واقفين
مان 

كوول
دمه خفيف 
وحليوة وشكله ظريف 
 مشى مع مامته
وادى وش الضيف

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

قول ال فقلبك