الجمعة، 25 فبراير 2011

أنا من ؟



البعض يستنكر لوجود أشياء ثمينة فى حياتهم وينظرون لقطعة الماس كانها قطهة زجاج لامعة !!!!



أنا من احبتك حبا ووهبت لك قلبا وسرت فى مدينة العشق إنسانة
أنا من؟؟


أنا من أنارت لك الدنيا وأذاقتك السعادة وسرت ترى الاسود بعدها ألوانا

أنامن؟؟

انا من كنت فى عالمك طفلة ساذجة تسخر من براءتها وعلمتها أنت أن الطيبة أصبحت الان إهانة
أنامن؟؟
 



أنا من تعلمت الدنيا على يديك وعرفت قول ألاكاذيب على يديك ووضعت لكل جملة ..... عنوانا
أنامن؟؟


أنا من أنتظرتك ليالى إلى ان تعود إليها بنظرة أو إبتسامة تروى لها حنينا ....وتخذل مشاعرها...فتعود بجناح مكسور كاليمامة!!

أنامن؟؟

أنا من وثقت بك يوما وسلمتك زمام حياتها وسجنت فى عالمك وأيقظتها على طعنات من الغدر والخيانة
أنامن؟؟


أنا من كانت قطة مدللة فى بيت أبيها مصانة ...وتحملت منك الذل وأذقتها طعم الاهانة

أنامن؟؟

أنا من ضمرت لها أحلاما وسقيتها كأس القسوة ومررت لها أياما

أنامن؟؟

أنا من سهرت تطفئ دموع عيونها نار قلبها ليالى ألما منك وأحزانا
أنامن؟؟


أنا من حفظت لك سرا وسترت لك بيتا ومن الاخلاق والعفة تضرب بها الامثال

أنامن؟؟

أنا من تخطئ أنت فى حقها وتعود إليها نادما ولا تجد ملجا الابين يديها لتطلب منها غفرانا
أنامن؟؟


أنا من رافقتك رحلة السنين ضحكت لفرحك وتالمت لجرحك ومسحت لك عرق الجبين وكانت تدفعك للامام ا

أنامن؟؟

أنا من أتيت أنت لتسألها بكبرياء أنا من !!!!

فهل وجدت لسؤالك ردا وبرهانا ؟؟

أنا من ؟

ومن أنت ؟.....................

إن لم أكن أنا؟؟؟

هناك تعليق واحد:

  1. كلامتك جميله يارشا ومكنتش اعرف انك شاعره جميله كدا بس معظم قصائدك تحمل الحزن والمراره عاوزين قصايد متفاءله لان الدنيا كدا فيها احزان كتير لكن ايمانا بربنا يخليا متوازنين ومتفاءلين عايزين كدا قصايد مثلا عن ذل الامتحانات عن حاجات اجتماعيه بنعيشها وعن السلبيات اللي ماليه حياتنا اما الحب والاتصدام بمن نحبه فدا هيقلب مواجعنا كلنا لان مفيش الا واحد مصدوم في حد مقرب ليه

    ردحذف

قول ال فقلبك